Kost og kosttilskud til bowlingbanen

Der er rigtig mange som ikke tager bowling særligt seriøst. Måske griner de endog lidt af professionelle spillere og synes turneringer mest er noget der hører hjemme i film som The Big Lebrowski 🙄

Men sådan er det selvfølgelig ikke i virkeligheden, da bowlingturneringer kan trække tænker ud præcis ligesom andre sportsturneringer.

Det er derfor møgærgeligt at der ikke er flere bowlingspillere der tænker på hvordan de kan optimere deres spil udover at træne en masse.

I mange andre sportsgrene vælter det med historier om sportsfolk der har oplevet en fantastisk forbedring takket være et øget fokus på deres kost, men sådan er det ikke med bowling. Trods ihærdig søgning, så er det ikke lykkeds os at finde en eneste historie om en bowlingspiller der har optimeret sin kost 😵

Tænk hvis man som bowlingspiller kan opleve den sammen forbedring som tennisspilleren Novak Djokovic oplevede, da han begyndte at leve af en glutenfri kost.

Måske er der enkelte spillere der tager et par kosttilskud for at forbedre deres performance, men i min optik er det bare en bonus der kommer efter en optimeret kost. Dvs. det ikke er nok bare at tage lidt proteinpulver eller nogle kreatinkapsler og så samtidigt leve møgusundt af colaer og nachos.

Men det er selvfølgelig ikke kun i køkkenet at slaget skal stå. Det er på banen det virkelig gælder, så vi har lavet et lækkert diagram over en klassisk bowlingbane:

Bowlingbane
Vis i stort format
Brug grafikken
Du er velkommen til at bruge tegningen på din egen hjemmeside, i online forums, etc. Du skal bare huske kildeangivelse hvis du bruger grafikken (Find Hold).

Som du kan se, så er banen delt op i dele med en længde på hhv. 4,57 og 18,29 m. De første 4,57 m er startområdet, der er afsluttet med en “foul line”. Fra “foul line” til keglerne er der 18,29 m.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *